La pas prin fiecare stațiune turistică de la Marea Neagră (1)

481

stațiuni 3Stațiuni ale litoralului românesc – „Periplu” prin stațiunile de la Marea Neagră – Vacanța la mare – Cum să alungi monotonia în vacanță – Mamaia, Eforie Nord, Mangalia, Costinești, Neptun, Saturn, Vama Veche, Constanța și insula Ovidiu

Ce stațiuni am vizitat

Anul acesta pot spune că am re-văzut într-adevăr litoralul românesc. Ne-am cazat la Mamaia, ca de obicei, am făcut plajă tot acolo, dar am mers seară de seară într-o stațiune diferită. Ne-au ieșit aproximativ toate cum am vrut. Am ajuns, în sfârșit, și pe insula Ovidiu cu vaporașul. An de an tot amânam această vizită.

Am vizitat, rând pe rând, mai multe stațiuni. Eforie Nord, Costinești, Neptun, Saturn, Vama Veche, orașul Constanța și municipiul Mangalia. După ani în care nu am mai călcat prin acele locuri, am mers acum la pas prin fiecare, bucurându-ne de transformările observate și de experiențe, în general..

Eforie Nord

Ideea de a vizita Eforie Nord în miezul zilei nu a fost deloc strălucită. Norocul meu a fost că prima achiziție de aici a fost o pălărie de soare de bumbac cu ajutorul căreia am reușit să nu fac insolație. Plaja este mult mai lată decât în Mamaia. În mare însă nu poți face baie decât aproape de mal întrucât geamandura este la o aruncătură de băț. Din discuțiile ulterioare cu un constănțean, am înțeles că marea în această zonă este foarte periculoasă. Este stațiunea în care marea ia cele mai multe vieți anual. Așadar, pentru cei ce nu cunosc porțiunile cele mai indicate pentru scăldat, nu o recomand.

După ce am urcat vreo câteva rânduri de trepte ce despart plaja de zona cu hoteluri, case și magazine, am simțit deja că nu mai pot. Ne-am oprit la o tarabă cu suveniruri, am cumpărat câteva gablonțuri. Pe drumul înapoi ne-am dat seama că ne-am rătăcit. Distrați cum eram, nu ne-am luat niciun punct de reper. Doborâtă de căldura aceea infernală, am luat o atitudine de copil răsfățat și, oprindu-mă la un butique de unde am luat apă, am spus că eu nu merg mai departe. Bietul Ovidiu, n-a avut de ales, s-a dus singur să recupereze mașina. Am stat la vorbă cu fata de la tejghea, golind între timp sticla de apă de 2 litri. În drum spre Mamaia am hotărât să mergem seara în celelalte stațiuni pentru a nu mai lua în plin toată vipia zilei.

Mangalia

Al doilea popas a fost Mangalia. Am setat din start GPS-ul către „La Pirați”, restaurantul unde s-a filmat celebra emisiune a lui Nea Mărin. După pozele de rigoare în fața mult vestitului loc, am intrat să cinăm. Comanda a venit foarte repede, iar prețul final a fost extrem de rezonabil. stațiuni 1Pentru cât de gustoasă a fost, am plătit cel mai mic preț dintre toate notele de plată de anul acesta, pe litoral. După cină ne-am plimbat prin Mangalia Marină, portul turistic al Mangaliei, am admirat yacht-urile, bărcuțele, ne-am uitat pe la suveniruri. Era deja noapte, una senină, toate stelele erau cu noi, acolo…

Costinești

Stațiunea preferată cândva de majoritatea adolescenților nu mi-a stârnit nicio emoție notabilă. Mai călcasem pe acolo pe la 17-18 ani, însă acum este mult schimbată. Are un bazar uriaș, printre tarabe sunt restaurante și terase. Nu am mâncat, luasem masa la greci, în Mamaia, așa că s-a pus problema cu ce să umplem timpul. Am trecut pe lângă o bară, unde se strânseseră curioși. Trebuia să reziști două minute agățat de ea pentru a câștiga 100 de lei. Bineînțeles, nimeni nu reușea. stațiuni 2Apoi, mai era un lac pe care te puteai plimba contra cost cu o ambarcațiune în formă de lebădă. A făcut de două ori turul.

Am fotografiat obeliscul, dar sunt poze din acelea cu telefon și blitz, așadar nu au un aspect reușit. În schimb, avem un selfie-magnet cu obeliscul, realizat pe undeva prin bazar. Aș fi fost curioasă să văd căsuțele, pe acelea mi le amintesc clar, nici nu știu dacă mai există sau în ce stare sunt.

Vizitat astfel, litoralul românesc este plăcut. Monotonia plajă-cameră-plimbare nu se mai instalează. Întâlnești mai mulți oameni, porți conversații fugare, experimentezi diverse preparate culinare, vezi particularitățile fiecărei stațiuni. Mai am de povestit.

Va urma…

Te invit să citești continuarea aici.

Te invit să citești și Pe litoral în extra-sezon – Mamaia.