Sierra Nevada – Locuri din Spania în care găsești zăpadă

282

sierra nevadaSierra Nevada – O doză de emoții și încântare – Călătorie prin anii tineri – Zăpadă în Spania?! – Parcul Național Sierra Nevada – Natură sălbatică – Locuri pe care doresc să le revăd – Am fost acolo!

Călătorie printre ani

Am fost în Sierra Nevada la 25 de ani. În ciuda faptului că asta a fost acum o sută de ani, mi-aduc aminte totul. Inclusiv drumul până acolo, de-a lungul coastei mediteraneene, pe acordurile muzicii lui Julio Iglesias. O călătorie plăcută și amuzantă împreună cu sora mea și prietenul ei. O amintire dragă, de excepție, pe care o port în minte și în suflet mereu.

Eram în Spania de doi ani și cunoșteam doar litoralul. Prietenul Florinei, sora mea, era un pasionat de munte. Un ceh înalt cât piscurile montane, care își potolea dorul de ținuturile natale prin dese drumeții. Mă rog, a rămas la fel, folosesc trecutul pentru poveste. Spania, după cum mulți deja o cunosc, are această particularitate minunată: are muntele la o aruncătură de băț de mare. Depinde totuși la care munte vrei să ajungi. Sierra Nevada, al doilea lanț muntos, ca înălțime, din Europa, era cam departe de zona în care locuiam noi. Eram pe Costa del Azahar. Trebuia să ajungem în sudul Andaluziei, la câțiva kilometri de Costa del Sol. Și, cum se știe, în orice călătorie, înseamnă mult și calitatea drumului sau compania. Dacă acesta nu e plictisitor, contează mult, completează frumos toată distracția.sierra nevada

sierra nevada

sierra nevadaSierra Nevada – Unul dintre puținele locuri din Spania cu zăpadă

Așadar, după un drum lung, dar plin de voioșie, am ajuns undeva mai sus de Granada, la vreo 15 km, în Güéjar-Sierra. Deși nu-mi era prea dor, doar veneam în țară de două ori pe an, am dat acolo de zăpadă. Asta a fost chiar o surpriză, este un fenomen rar pentru Spania. Atunci internetul nu luase amploarea de astăzi, n-aveam un loc la îndemână de documentare prealabilă. Cu toate că, dacă stau să mă gândesc, „Sierra Nevada” înseamnă chiar „lanț muntos înzăpezit”.
Am făcut un omuleț de zăpadă, nu era destulă pentru unul uriaș, Sierra Nevada e totuși locul în care chiar trebuie să ai crema solară în orice anotimp.

Am mers cu telescaunul, am mers la club, ca orice tineri, am luat masa în natură. Ne-am bătut cu bulgări. N-am schiat, nu știu și nici nu-mi doresc, sunt sporturi care mă depășesc. Adică eu înot, joc tenis sau handbal, merg pe bicicletă, mă dau cu rolele pe asfalt. Dar, sporturi de iarnă nu fac. Am încercat să patinez o singură dată, m-am ținut numai de peretele lateral, iar când mi-am dat drumul am picat fix pe spate, ditamai câtă sunt. Așa că, nu mulțumesc. Ne-am distrat dumnezeiește, a fost minunat. Bine, în vremea aceea, totul avea aromă de sărbătoare. Am râs mult. Și asta e ceea ce contează. Atmosfera care se creează în tine.sierra nevadasierra nevada

sierra nevada sierra nevada sierra nevadaParcul Național Sierra Nevada

În Parcul Național Sierra Nevada există un mare număr de specii și subspecii de plante unice pe glob. Zona este foarte ofertantă pentru pasionații de păsări. Mărturisesc că eu nu am văzut prea multe. Aici, însă, trăiesc vulturul Bonelli, șoimul călător, acvila aurie, ibexul iberic, grifonul sau vulturul sur pleșuv. În zonele mai înalte viețuiesc stăncuța alpină, sturzul de stâncă sau brumărița de munte. În pădurile mai joase trăiesc ciocârlii, ciocănitori, pupeze, granguri aurii. În păduri este bine să urmați traseele marcate. Altfel, puteți avea surpriza unor întâlniri neplăcute cu animale sălbatice. Dealtfel, nimeni nu îți garantează că nu te vei întâlni cu mistreți, castori, pisici sălbatice, jderi și alte viețuitoare neprietenoase.

Aici, în Sierra Nevada, se găsesc doi dintre cei mai înalți munți ai Spaniei – Mulhacén de 3482 m și La Veleta de 3394 m. Prietenul nostru a ajuns ulterior, la ceva timp după această vacanță, până sus pe La Veleta. Ne-a povestit că, pe lângă savuroasa plăcere de a urca până acolo, s-a bucurat și de priveliști de basm. Pajiști alpine, lacuri glaciare, grohotișuri, casacade, defileuri adânci, păduri de pin, stejar, castan dulce și arțar – sunt doar câteva dintre minunile naturale pe care le vezi în avântul până sus și acolo.

Nu încetez să sper…

Chiar dacă aceste întâmplări sunt vii doar înăuntrul meu, chiar dacă o experiență repetată ar aduce cu ea dezamăgirea faptului că anii tineri nu se mai întorc, trăiesc cu optimismul și speranța că voi ajunge acolo din nou. De data aceasta, aș vrea să merg cu fiica mea, m-aș bucura să-i văd emoțiile și încântarea. În toată natura aceea minunat de sălbatică. Poate voi face și o fotografie la El Desvio, gen „după 20 de ani”, sau la podul acela, sau la indicator, sau…

Te invit să citești și Acest Pământ fermecător și darurile lui pentru noi.