Patru zile cu filme de excepţie la Biertan: Începe Festivalul Luna Plină

0
91

Afis Luna plina

În perioada 9 – 12 august, la Biertan, judeţul Sibiu, va avea loc cea de-a 7-a ediţie a Festivalului de Film Horror şi Fantastic Luna Plină. Unsprezece filme de lungmetraj vor concura în cadrul competiţiei principale a evenimentului; şase dintre acestea vorbesc despre călătorii care eşuează în cele mai înfricoşătoare moduri, în timp ce patru pelicule tratează natura umană şi câteva moduri în care ea poate fi pervertită. Regizori din Belgia, Irlanda, Chile, Argentina, Spania sau Finlanda regândesc coșmaruri locale pe care publicul îndrăzneț va avea ocazia să le descopere în premieră absolută în România.

Filme în competiţia de lungmetraj

Beyond Woods

Primii temerari sunt șapte prieteni vechi care plănuiesc un weekend într-o cabană izolată la munte, dar planul le este dat peste cap de o gaură apărută în pământ din care iese un miros oribil. Horror-ul Beyond the woods/Dincolo de pădure (Irlanda, 2018), debutul în lung-metraj al regizorului Sean Breathnach, este un indie care se încadrează perfect în gen în timp ce jonglează cu senzația de depersonalizare.

Tot relaxare și distracție vor și doi prieteni din Spania. Aceștia plănuiesc weekendul perfect la un festival de muzică rock, dar mașina li se strică iar orășelul sărac în care rămân nu este unul tocmai prietenos. Povestea din Sant Marti (Spania, 2017) este un Texas Chansaw Massacre născut din The Hills Have Eyes cu un final care te transportă invariabil cu gândul câteva decenii bune în urmă, la Deliverance. Este lungmetrajul de debut al regizorului David C Ruiz.

Călătorii din Los Olvidados/Cei abandonați (Argentina, 2017) sunt un grup de cineaști care filmează un documentar despre unul dintre cele mai faimoase orașe abandonate din Argentina. Însă orașul nu este atât de părăsit pe cât pare…

Escapade solitare găsim în Finlanda. O tânără încăpățânată se aventurează într-un sătuc misterios și uitat de lume pentru a încerca să-și rezolve problemele personale. Kyrsyä – Tuftland/Kyrsyä – Ținutul Misterios (Finlanda, 2017) este o combinație de thriller, mister și groază, cu țărani pe o bază de umor împrumutat din Twin Peaks.

Cea mai dramatică finalitate a unui voiaj ce se dorea amuzant descoperim în Chile. Patru femei sunt puse față în față cu rezultatul dement al torturilor din timpul regimului Pinochet.

Trauma

Unul dintre cele mai traumatizante și controversate filme din memoria recentă, Trauma (Chile, 2017) este comparat de critici cu deja celebrul A Serbian Film.

O călătorie de groază în lumea viselor vine din Belgia. Tânăra Fleur retrăiește în permanență momentele cheie ale unui eveniment traumatizant. O poveste de tip lynchian, o experiență în culori amețitoare, pe un soundtrack techno care te țintuiește de scaun, Memento Mori (Belgia, 2018) a avut premiera la Festivalul International de Film Fantastic de la Bruxelles și este „un film despre frici și nesiguranțe„, spune regizorul Michaël Vermaercke.

Cireașa de pe tort vine din Marie Britanie și este experiența de nelipsit din fiecare an: Rocky Horror Picture Show, irepetabilul muzical din 1975, regizat de Jim Sharman. Un cuplu ajunge într-un castel din Transilvania unde întâlnesc un doctor dement, interpretat magistral de Tim Curry. Înnebunitor de antrenant, fără limite, plin de desfătări și desfrâuri, muzicalul Rocky Horror Picture Show este un eveniment ce nu trebuie ratat.

În Clementina (Argentina, 2017), regizat de Jimena Monteoliva, Juana se reface după câteva zile de spitalizare forțată de soțul ei abuziv. Când începe să audă zgomote ciudate prin casă nu știe dacă să dea vina pe fantome sau pe fragilitatea psihicului ei. Clementina combină supranaturalul cu ororile reale ale abuzului domestic. Actrița principală, Cecilia Cartasegna, a câștigat premiul pentru cel mai bun rol la Festivalul Fantaspoa și la Buenos Aires Rojo Sangre.

În cadru/Framed (Spania, 2017), debutul regizorului Marc Martínez Jordán, este despre un grup de prieteni are se pregătesc de o petrecere de pomină fără să știe că un psihopat în goană după like-uri a pus ochii pe ei. “La un nivel mai adânc, Framed este un comentariu dureros despre starea societății și relația ei cu social media. O parabolă înfiorătoare despre cum social media crează dependență“.

Bestie cordială/Friendly Beast (Brazilia, 2017), debutul regizoarei Gabriela Amaral, “este un thriller întunecat, o poveste de groază care te bântuie despre micimea umană și cât de puțin trebuie să zgârii suprafața pentru ca instinctul animalic să pună stăpânire pe tine”. Niște clienți dificili intră într-un restaurant brazilian în toiul nopții, ceea ce crează o situație dificilă între șeful frustrat și angajații extenuați. Imediat urmează și un jaf armat, care transformă totul într-o poveste de supraviețuire, iar rolurile de victimă/atacator devin variabile.

Pădurea neagră/A Mata Negra (Brazilia, 2018), regizat Rodrigo Aragão, însumează patru fabule negre. În inima unei păduri din Brazilia, o fetiță găsește Cartea Pierdută a lui Cypriano. Magia neagră din carte își înzestrează stăpânul cu putere și bogății, dar eliberează un rău teribil pe pământ și, curând, fetița descoperă în jurul ei schimbări cutremurătoare.

Competiția de scurt-metraje

Competiția de scurt-metraje din cadrul Festivalului Luna Plină numără 19 titluri, din 13 țări, filme care vor fi văzute pentru prima oară în România. Spectatorii se vor delecta în premieră cu istorisiri rapide despre un bebeluș care nu tace, un ronin dependent de opium, un tren din care dispar pasagerii, un atac de paranoia mortal, o doamnă în căutare de ouă, o urmărire prin pădure, o spânzurătoare în curte și multe altele.

Bonusul acestei ediții a Festivalului Luna Plină este calupul de scurt-metraje semnat Festival Friends. Patru filme care au mai fost văzute pe ecranele din țară se întorc și la Biertan. Este vorba despre Vampirismus (România,  2017), de Massimiliano Nardulli și Gabriele Saffioti, La revedere, baby (Spania, 2017) de Pablo Pastor, Omul care ține liftul (România, 2017), de Sergiu Lupșe, și câștigătorul Shadow Shorts de la ediția de anul acesta a Festivalului Internațional de Film Transilvania, În întuneric  (Spania, 2017), de Fran Casanova.

Alte articole din aceeaşi categorie puteţi citi aici