Părintele Teofil Părăian – Despre teoria reîncarnării

0
39
Translate in

– În ce mod şi cu ce argumente teologice combate Biserica Ortodoxă teoria reîncarnării?

– Mai întâi de toate, Biserica Ortodoxă nu are această idee, a reîncarnării, şi o combate afirmând că mântuirea nu vine prin experienţa pe care o face omul, ci vine prin ajutorul lui Dumnezeu.

Deci jertfa Mântui­torului nostru Iisus Hristos ne aduce mântuirea, legătura cu Domnul Hristos ne ridică de la rău la bine şi nu trebuie să trăim vieţi succesive ca să facem nişte experienţe prin care să ne îmbunătăţim.

Apoi, în Sfânta Evanghelie, în legătură cu Schimbarea la Faţă a Domnului Iisus Hristos se spune că au fost de faţă Moise şi Ilie. Unii dintre cei care susţin reîncarnarea zic că Ilie, de fapt, a fost Sfântul Ioan Botezătorul.

Dar nu-i adevărat, pentru că atunci s-ar fi spus că au fost Moise şi Ioan Botezătorul, or se spune că au fost Moise şi Ilie.

În Evanghelia de la Luca, în legătură cu vestirea naşterii Sfântului Ioan Botezătorul, se spune că el „va merge înaintea Domnului – va pregăti calea Domnului – cu puterea lui Ilie” (Luca 1, 17). Deci nu se spune că e o reeditare a lui Ilie, ci că va lucra cu puterea lui Ilie.

Nu cumulăm mai multe persoane în noi. Chiar dacă ar putea veni unii care să spună că sunt anumite lucruri care se pot explica mai uşor prin nişte antecedente de vieţi anterioare.

Pe noi nu ne interesează partea aceasta, pentru că, dacă nu învaţă Biserica aşa, n-avem de ce să credem noi altfel decât învaţă Biserica.

“Din Ospăţul Credinţei. Răspunsuri la întrebări ale credincioşilor” – Arhim. Teofil Părăian. Editura Mitropolia Olteniei