Ortodoxia în Japonia

Biserica Ortodoxă din Japonia și misiunea sa

0
645

JaponiaBiserica Ortodoxă din Japonia și misiunea sa

Biserica Ortodoxă din Japonia este o Biserică ortodoxă autonomă, al cărei arhiepiscop primat este confirmat de Biserica Rusiei. Coform wikipedia.ro, Sfântul Nicolae al Japoniei (botezat cu numele de Ivan Dimitrievich Kasatkin) a adus Ortodoxia în Japonia în secolul al XIX-lea. În 1861, el a fost trimis de Biserica Rusiei la Hakodate, Hokkaido, ca preot al capelei consulatului rus. Cu toate că guvernarea contemporană a shogunilor interzicea japonezilor convertirea la creștinism. Destul de curând câțiva vecini au început să viziteze frecvent capela. În aprilie 1868, trei dintre ei s-au convertit – primii convertiți ai lui Nicolae în Japonia. Chiar dacă aceștia erau primii săi convertiți în Japonia, nu erau și primii japonezi ortodocși-câțiva japonezi care se stabiliseră în Rusia se convertiseră la Ortodoxie.

În afară de câteva călătorii scurte, Nicolae a rămas în Japonia chiar și în timpul războiului ruso-japonez (1904-1905)

Biserica Ortodoxă din Japonia -Și a răspândit Ortodoxia în toată țara, fiind hirotonit primul episcop al Bisericii Japoniei. Nicolae a fondat Catedrala din Tokyo în districtul Kanda și și-a petrecut peste jumătate de secol acolo. De aici porecla Nikolai-do dată de locuitori Catedralei Învierii Domnului din Tokyo. Misiunea inițială de întemeiere a Bisericii Ortodoxe a Japoniei depindea de Biserica Ortodoxă Rusă, în special în ceea ce privea finațarea.

Războiul dintre Rusia și Japonia a creat o situație politică dificilă pentru biserică

Biserica Ortodoxă din Japonia -După revoluția bolșevică, guvernul japonez avea suspiciuni privind Biserica Ortodoxă Japoneză. În particular, aceasta fiind folosită ca acoperire pentru spionajul comunist rus. Cel de-al doilea episcop al Japoniei, Mitropolitul Serghie a suferit din greu din cauza acestor suspiciuni guvernamentale. Fiind forțat să demisioneze din funcția de episcop. El a murit în circumstanțe neclare în 10 august 1945, cu cinci zile înainte de sfârșitul războiului. Biserica Rusă a suferit în același mod de pe urma politicii staliniste și nu mai avea posibilitatea să ajute tânăra Biserică din Japonia.

În timpul Războiului de cincisprezece ani (1930 – 1945), care din 1939 până în 1945 a făcut parte din cel de-al Doilea Război Mondial

Biserica Ortodoxă din Japonia -Creștinismul din Japonia a cunoscut o perioadă foarte grea, în  -special Biserica Ortodoxă. După capitularea Japoniei, ocupația aliată a avut o atitudine generoasă față de creștinism, datorită componentei predominant americane. Deoarece majoritatea slavilor și grecilor americani frecventau parohiile locale, Ortodoxia din Japonia a făcut un pas înainte. În timpul războiului, Biserica Japoniei nu a avut aproape nici un contact cu exteriorul. După război, în locul Bisericii Rusiei, Mitropolia Americană, precursoarea Bisericii Ortodoxe din America (OCA). A ajutat la restabilirea Bisericii Japoniei, iar începând cu 1946 arhiepiscopi hirotoniți de Mitropolia Americană au condus destinele Bisericii Japoniei.

În acest timp, câțiva tineri care au studiat la Seminarul Teologic Ortodox Sfântul Vladimir al OCA din New York

Biserica Ortodoxă din Japonia -Și sunt acum conducători ai Bisericii Ortodoxe din Japonia. În același timp, o minoritate, sub conducerea episcopului Nicolae a intrat sub ascultarea canonică a Patriarhiei Moscovei . Și este cunoscută sub numele de „Biserica Ortodoxă Rusă Podvorye din Japonia”.

Biserica Ortodoxă din Japonia -Mai târziu, după ce situația Bisericii Ortodoxe Ruse s-a îmbunătățit, Biserica Ortodoxă a Japoniei a intrat cu totul sub ascultarea canonică a Bisericii Rusiei. În 1970 Nicolae Kasatkin a fost canonizat de către Patriarhul Moscovei și este cunoscut ca „Sfântul Nicolae, Apostolul japonezilor”. Ziua sa de prăznuire este 16 Februarie. În anul 2000, Biserica Ortodoxă a Rusiei l-a canonizat pe episcopul Andronic din Perm ca sfânt și mucenic.

El a fost hirotonit ca primul episcop de Kyoto, iar mai târziu a fost martirizat, fiind arhiepiscop de Perm, în timpul revoluției bolșevice

Biserica Ortodoxă din Japonia -Astăzi, Podvorze și Biserica Japoniei s-au împăcat și sunt în relații atât de bune încât toți îi pomenesc pe Patriarhul Alexei al II-lea. Și pe Mitropolitul întregii Japonii la Sfânta Liturghie, și au săvârșit împreună o molitvă în onoarea Sfântului Nicolae la sărbătoarea sa. În prezent, Biserica Ortodoxă Japoneză deține 40 de parohii în trei dioceze și aproximativ 38.000 de credincioși.

Biserica Ortodoxă Română din Japonia 

 Biserica Ortodoxă din Japonia -Cu privirea la românii ortodocși ai Japoniei, la începutul anului 2008, reprezentanţi ai comunităţii românilor din Japonia, au luat legătura cu Patriarhia Română. În vederea înfiinţării unei parohii româneşti în această ţară. Comitetul iniţial era format din d-nul Yasui Kioji şi d-na Maria Barbu. Împreună cu alte câteva persoane japoneze. Ca urmare a începerii unei coresponedențe oficiale cu aceste persoane, PF Patriarh Daniel a luat decizia de a trimite pe PC. Pr. Mircea Uţa, consilier patriarhal. La sectorul Comunităţi Externe din cadrul Patriarhiei Române, pentru a cerceta situaţia la faţa locului. În acest sens, părintele Uţa, s-a deplasat în Japonia cu ocazia Sărbătorilor de Paşte în perioada 25 aprilie – 16 mai 2008.

Ajungând în Japonia,  a luat legătura cu membrii comunităţii românești

Biserica Ortodoxă din Japonia -care i-au oferit tot suportul informațional și material pentru a pune bazele unei parohii româneşti în zona capitalei nipone. Însoţit de d-na Barbu şi d-nul Yasui, Pr. Mircea Uța s-a întâlnit cu români din diferite locaţii precum Tokyo, Nagoya, Numazu, Mishima şi Ito. În data de 10.05.2008, în cadrul Ambasadei României în Japonia, cu sediul în Tokyo. S-a semnat un proces verbal prin care s-au pus bazele consiliului parohial al viitoarei parohii româneşti din Japonia.

În urma acestei vizite oficiale au fost numiţi doi preoţi pentru comunitatea românească din Japonia

Biserica Ortodoxă din Japonia -Și anume, Pr. Alexandru Nicodim, ca preot paroh al Parohiei ,,Sf. Gheorghe” din Tokyo. Iar Pr. Cristian Gheorghiu pentru parohia ,,Învierea Domnului” din Osaka și Nagoya.
Numirea celor doi preoţi a avut loc în luna august 2008, iar prezentarea în parohii realizându-se în luna noiembrie a aceluiaşi an.

În ceea ce privește parohia ,,Sf.Gheorghe” din Tokyo, începutul activităților liturgice și administrative s-a desfășurat în localitatea Ito. Aflată în prefectura Shizuoka. Parohia se afla la aproximativ 120 de km de Tokyo, iar creștinii români veneau la slujbă la marile sărbători creștine – Nașterea și Învierea Domnului. Pentru a veni în întâmpinarea parohienilor, a fost închiriată o clădire a unui fost ryokan (hotel) tradițional japonez.

Posedând locuri de cazare pentru cei ce veneau din departare

Biserica Ortodoxă din Japonia -S-a amenajat de asemenea și un paraclis pentru nevoile sufletești ale comunității. În paralel cu programul liturgic săvârșit în localitatea Ito, Sfânta Liturghie a fost celebrată și în capitală. Pentru comunitatea de români care era mai numeroasă aici, în acest scop închiriindu-se de la primării, săli de conferițe, reconfigurate ca și spațiu liturgic.

Dat fiind faptul că distanța ce separa sediul parohiei de comunitatea propriu-zisă era foarte mare, după un an și jumătate s-a luat decizia schimbării locației parohiei. Și a apropierii de capitală. Astfel, din luna aprilie 2010, parohia a activat în localitatea Chiba, aflată în imediata vecinătate a orașului Tokyo.

Cu binecuvântarea Eminenței Sale, Peter Okada Takeo Arhiepiscopul romano-catolic de Tokyo

Biserica Ortodoxă din Japonia -Și prin sprijinul unor clerici catolici, începând cu anul 2010, s-a slujit într-o capelă închiriată aparținând bisericii catolice St. Anselm din zona Meguro, Tokyo.

 Biserica Ortodoxă din Japonia -La rugămintea Patriarhiei Romane, în perioada aprilie 2011 – august  2012, părintele Nicodim a suplinit și postul de preot paroh al Parohiei ,,Învierea Domnului” din Osaka și Nagoya.

În anul 2013, în luna iunie, Pr. Alexandru Nicodim împreună cu familia sa, din motive întemeiate și binecuvântate, este transferat în România. Lăsându-i locul părintelui Daniel Corîu, care sosește în Japonia în 9 octombrie același an.

Jurnal Spiritual

V-ar mai putea interesa şi aceste articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here