Organizarea interioară a bisericii

0
126
Mască individulă la preț de producător - 3,5 RON(inclusivTVA) - Click AICI

Mănăstirea_Moldovița3Precum oceanul se reflectă într-o picătură, tot aşa şi lumea, care e compusă din realitatea vizibilă şi invizibilă şi care e bazată pe o ierarhie, se oglindeşte în organizarea interioară a bisericii. În biserică există altarul şi biserica propriu zisă; aceste părţi componente corespund originilor spirituale şi materiale. Altarul îl simbolizează pe însuşi Dumnezeu, sfera lui de neconceput, îngerii şi drepţii, biserica propriu-zisă simbolizează lumea spirituală a ortodocşilor ce cred în Hristos, iar pronaosul – lumea materială, care încă nu l-a primit pe Mântuitorul. Dacă e să comparăm părţile bisericii şi corpul omului, ele vor semnifica duhul, sufletul şi corpul lui. Este importantă legătura dintre organizarea bisericii şi aspiraţiile sufletului omenesc către Dumnezeu. În acest caz, pronaosul, semnifică etapa iniţială a luptei cu răul, adică omul care se pocăieşte şi caută calea spre mântuire. Naosul simbolizează starea omului care a devenit puternic şi care nu-şi imaginează salvarea sufletului fără Biserică şi tainele ei. Şi, în sfârşit spaţiul altarului corespunde înseninării duhului omenesc; în doctrina ortodoxă această stare se numeşte îndumnezeire. Această organizare interioară se manifestă şi în tradiţiile bisericii. De exemplu în pronaos se rugau catehumenii (oamenii care încă n-au fost botezaţi) ori cei care au primit botezul, dar s-au distanţat de Dumnezeu din cauza unui păcat greu. Biserica propriu – zisă servea ca loc de rugăciune pentru cei credincioşi – persoane care se străduiesc să trăiască după poruncile lui Dumnezeu. Altarul este destinat preoţimii. Actualmente, discriminarea între credincioşi şi catehumeni nu se respectă atât de riguros, dar părţile bisericii, destinate acestor categorii, nu şi-au pierdut însemnătatea.

 „Bioserica Ortodoxă” – Svetlana Rudzievskaia

Jurnal Spiritual

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here