Din istoria vizuală a artei – Corpul omniprezent

0
136
Mască individulă la preț de producător - 3,5 RON(inclusivTVA) - Click AICI

arta-corpObiect de cult în Antichitate, sediu al tuturor turpitudinilorîn Evul Mediu, „microcosmos” în Renaştere, model al artei academice, corpul, masculin sau feminin, ocupă locul central şi constituie o referinţă în artă, se arată în “Istoria vizuală a artei” (Larousse), ediție coordonată de Claude Frontisi.

(PĂPUŞA HANS BELLMER, 1932- FOTOGRAFIE GALERIA 1900-2000, PARIS)

Divinul care nu se putea reprezenta se încarnează în corp în pofida oricărei metafizici, în opere, corpul constituie un loc ideal pentru proiectarea fantasmelor legate de sexualitate, de la Courbet la Bellmer.

Corpul în acţiune

Garant al unor valori convenţionale ale artei, corpul a servit în egală măsură la repunerea acestora în discuţie. La începutul secolului XX, descompunerea sa în bucăţi alimentează o maşină de război antifigurativă.

În acelaşi timp, corpul în acţiune, până atunci ocultat, lasă o urmă din ce în ce mai descifrabilă în operă, ajungând să se facă sesizabil, ca în lucrarea Saltul în gol, a lui Yves Klein, în desenele mescaliniene ale lui Henri Michaux sau în action painting a lui Jackson Pollock, explică Claude Frontisi.

Angelina Petra

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here