Despre semnificațiile cuvântului „mamă” în Noul Testament

Sfânta Scriptură se ocupă de raporturile familiale între oameni

0
334

cuvant

Sfânta Scriptură se ocupă de raporturile familiale între oameni

Sfânta Scriptură – Despre îndatoririle dintre mamă și copil, la propriu și la figurat, Noul Testament având o literatură bogată. Mama are grijă de a crește și îndruma copilul pentru a da Bisericii și societății un element de onoare; iar copilul are datoria de a cinsti  pe tatăl și pe mama sa (Matei 15, 4). Mamele după naștere îi închină pe copii Domnului, unii fiind închinați Domnului din pântecele mamei lor (Matei 19, 12). La vremea matură, copilul se căsătorește lăsând tatăl și mama, pentru a se însoți cu femeia sa (Matei 19, 5),  Orice om are o mamă pe care are datoria s-o iubească, s-o cinstească, s-o respecte și s-o îngrijească la nevoie, după cum orice părinte se îngrijește de copiii săi (Matei 20, 20).

Mama lui Iisus sau Maica Domnului, Sfânta Fecioară Maria

Sfânta Fecioara Maria logodită cu Iosif – este indicată ca cea care L-a născut de la Duhul Sfânt, L-a purtat în brațe, L-a alăptat la sân, L-a dus la templu și L-a închinat Domnului; iar la nunta din Cana mijlocește pe lângă Fiul Său ca să înmulțească vinul prin prefacerea apei în vin. Și El îi poartă de grijă, căci, pe Cruce, când e răstignit, o încredințează purtării de grijă a lui Ioan, Apostolul iubit. După înălțare, Maica Domnului este în mijlocul ucenicilor, ca și la Cincizecime (Matei 1, 18)- Sfânta Scriptură; ea devine și Maica Bisericii și a popoarelor creștine.

Mama  noastră spirituală este Sfânta Biserică

Se mai vorbește de Maria – care era soția lui Cleopa – dar ea era numită „mama lui Iacov și a lui Iosif” (Matei 27, 56), evangheliștii amintind doar pe primii doi, din cei patru frați. Iisus spune că a venit să despartă pe tată de fiu și pe fiică de mamă, în ce privește credința (Matei 10, 35). În sens figurat, Maica Domnului este Mama noastră a tuturor (Ioan 19, 27), după cum și frații Domnului sunt toți cei care fac voia Tatălui (Matei 12, 48-50). Tot în acest sens spiritual, Ierusalimul de sus, cel ceresc, este numit „mama noastră”. Este mama  a celor ce credem în Hristos, ca patrie cerească. Această patrie se dobândește de aici, prin Biserică.

Mihai Parfeni

Jurnal Spiritual

V-ar mai putea interesa şi:

Cine este Adevărul?

Atitudinea creștinismului față de copii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here