Despre rolul femeii în Legea cea Nouă

Femeia in Noul Testament

0
322
Mască individulă la preț de producător - 3,5 RON(inclusivTVA) - Click AICI
Femeia in Noul Testament
Femeia in Noul Testament

Femeia in Noul Testament

Femeia  în Noul Testament apare sub toate aspectele și slujirile ei în viața socială: ca sclavă (Galateni 4, 22), cum era în păgânism sau semi-sclavă ca în iudaism (I Petru 3, 6). Până la femeia liberă, eliberată prin harul și învățătura lui Hristos. Femeia in Noul Testament, este egal îndreptățită la moștenirea harului Vieții (I Petru 3, 7). În orice situație s-a aflat femeia, Iisus a privit-o ca pe o soră.

Femeia in Noul Testament apare ca fecioară (Matei 25, 1-10), ca soție și mamă de copii (Matei 15, 22-28) și ca văduvă (I Timotei 5, 14-16). Tânără sau bătrână, aceasta sfătuind-o pe cealaltă (Tit 2, 3-5). Din punct de vedere religios, femeile sunt credincioase și au venit cele dintâi la credința în Hristos. Induplecând și pe soții lor păgâni (I Patru 3, 1-4), prin apostolatul lor tăcut. Sub aspect moral, femeia a fost cea care o gasim in mai multe ipostaze. Unele au fost desfrânate și chiar adultere (Ioan 8, 1-11), unele erau expuse alunecării în păcat (I Timotei 5, 14-15) sau lux (Tit 2, 3-5).

Femeile mironosite au fost prezente la patimile Mantuitorului

Femeile mironosițe au slujit lui Hristos și apostolilor în realizarea misiunii lor (Luca 8, 3), au fost prezente la patimile și lângă crucea Domnnului (Matei 27, 55). Au luat parte la îngroparea Lui, ungându-I trupul cu miresme (Matei 27, 61), au alergat duminică dimineața la mormânt și l-au găsit gol. Intâlnind apoi pe Hristos înviat au fost primele vestitoare ale învierii Lui. Unele au fost și misionare, ca diaconița Febe și Maria, Iulia și Priscila etc. (Romani cap. 16). Si altele care au ajutat pe apostoli în misiunea lor (Romani 16, 3). Femeia a fost prezentă în toate acțiunile Bisericii. Iar Maica Domnului, devenită și Mama Bisericii – prin toată ființa ei – este desăvârșirea întruchipată și tip al Bisericii (Apocalipsă 12, 17).

Femeia in Noul Testament -Din Maria Magdalena Domnul a scos sapte demoni

Deosebit de femeile mironosițe și de altele amintite nominal, se vorbește și de alte femei, convertite desigur de Hristos prin ceea ce a făcut cu ele. Între acestea se amintește în mod deosebit de Maria Magdalena, din care Domnul scosese șapte demoni (Luca 8, 2). Si soacra lui Petru tămăduită de friguri (Matei 8, 14-15). Deosebit de Maica Domnului și de femeile mironosițe, se amintește de Ioana lui Huza și Suzana, Maria și Marta – surorile lui Lazăr, Maria lui Cleopa sau Maria, mama lui Iacov.  Vara Maicii Domnului, Maria, mama lui Ioan Marcu. Se mai vorbește de diaconița Febe din Chenhrea, de Claudia din Roma, de Maria și Iunia din Roma. De Priscila (soția lui Acvila), de Evodia și Sintihi, de Persida, de Lidia, de Damaris din Atena și de Trifena și Trifosa.

Femeia in Noul Testament  -„Sămânța femeii va zdrobi capul șarpelui” (Facere 3,15)

În expresia „Femeie” cu care Mântuitorul Hristos se adresează Sfintei Sale Maici – la Nunta din Cana și când era pe Cruce (Ioan 2, 4), trebuie să vedem „un titlu de onoare și de respect” adus pentru femeie. Care spune mai mult decât cel de Mamă. Ea ne duce cu gândul la ideea profetică din „Protoevanghelie”, care spune: „Sămânța femeii va zdrobi capul șarpelui” (Facere 3, 15). Prin acest termen Domnul pare că zice: „Eu sunt Sămânța”, Care zdrobește capul șarpelui. Iar tu Mamă, „Femeia” prin care vine dezlegarea blestemului Evei și răscumpărarea omenirii din acel blestem.

Mihai Parfeni

Jurnal Spiritual

Mai multe articole ale acestui autor puteţi citi aici

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here