Ce le este permis oamenilor să facă în ziua odihnei?

Ziua odihnei in Noul Testament

0
187
Ziua odihnei
Ziua odihnei

Ziua odihnei in Noul Testament

Ziua odihnei -Vindecarea omului cu mâna uscată (Marcu 3, 1-6) reprezintă un eveniment foarte neliniștitor pentru conducătorii religioși iudaici. Care se gândesc în ce mod să scape de omul care dezleagă nelucrarea Sabatului și, prin urmare, se întoarce împotriva „orânduirii” religioase. Urmează, în acest cadru, o discuție între Iisus și farisei, referitor la ce este permis să facă cineva în ziua odihnei. Trebuie remarcat că Iisus Însuși ia inițiativa de a pune întrebarea aceasta iudeilor care Îl urmăresc.

Odihna Sabatului deosebea poporul israelit de celelalte popoare

Ioannis Karavidopoulos subliniază cuvântul „iarăși” ca obișnuit pentru stilul evanghelistului Marcu. Leagă intrarea lui Iisus în sinagogă de cea în care a vindecat un alt bolnav. Cu diferența că acolo Evanghelistul subliniază impresia pe care a făcut-o minunea asupra poporului. In timp ce aici centrul de greutate cade pe cuvintele lui Iisus către conducătorii iudei. Precum și pe hotărârea acestora din urmă de a găsi o modalitate de a-L anihila pe Iisus. Ocazia vine din faptul că Iisus dezleagă odihna Sabatului pe față – încălcare pentru care Legea prevede pedeapsa cu moartea.

Ziua odihnei -Poporul israelit a dat întotdeauna o mare importanță păzirii odihnei de Sâmbătă, care se întemeia pe relatarea biblică despre odihna lui Dumnezeu din ziua a șaptea a săptămânii creației. În special din epoca în care a dominat fariseismul, odihna Sabatului a devenit porunca cea mai importantă, care deosebea poporul israelit de celelalte popoare.

Iisus spune ca a nu savarsi binele in ziua Sabatului este o savarsire a raului

Ziua odihnei -Evanghelistul Marcu nu dă mai multe informații despre bolnavul care se află în sinagogă, mulțumindu-se numai să spună că avea „mâna uscată”, care înseamnă că avea o oarecare paralizie. Conlocuitorii lui Iisus cunosc că este posibil să se distrugă odihna Sabatului, atunci când este vorba despre salvarea unei vieți din primejdie, si de vindecare. Si nu numai viața omului, avea nevoie de vindecare, ci chiar viata a animalelor. Iisus arată că a nu săvârși binele în ziua sâmbetei nu este numai o neglijență, ci este chiar săvârșire a răului. Când nu salvează nimeni viața unui om, participă cu siguranță la moartea lui. Astfel omul are nevoie de vindecare.

În tăcerea iudeilor există ipocrizie, cand spun ca in ziua odihnei Iisus nu trebuia sa vindece

Ziua odihnei -Deoarece, în timp ce recunosc existența cazurilor care abrogă Sabatul socotesc pe Iisus ca un distrugător al religiei părintești. Lipiți cu ipocrizie de litera Legii, sunt neputincioși să discearnă iubirea dumnezeiască. Pe care Iisus o descoperă nu numai prin învățătura Sa, ci și prin faptele Sale. Mânia cu care Iisus îi tratează nu este un sentiment omenesc de indignare, ci este mânia lui Dumnezeu. Cunoscută și din alte texte ale Noului Testament, împotriva celor ce-l cinstesc în mod ipocrit și care cred că protejează poruncile lui Dumnezeu. In timp ce în realitate, ei acoperă cu o presupusă evlavie împotrivirea lor față de Dumnezeul iubirii. Care se descoperă prin activitatea taumaturgică a lui Iisus.

Dumnezeul iudeilor este Domnul desăvârșit al istoriei

Ziua odihnei -Si Cel ce dă legea poporului Său, care revendică cu gelozie păzirea poruncilor Lui. Chiar dacă liderii religioși iudaici au găsit moduri de poziționare față de poruncile lui Dumnezeu, ei aderau în mod ipocrit la acestea. Dumnezeu însă, care se descoperă în persoana lui Iisus, fără a înceta să fie Domn al istoriei. Si fără a înceta să revendice păzirea poruncilor Sale, este dincolo de toate Tatăl care arată iubire și dragoste părintească față de făpturile Sale. Este cel ce a dat poruncile pentru om și care nu vrea să jertfească pe om de dragul poruncilor. Ci vrea să îl mântuiască, ca mântuit să le păzească – nu pentru a se mântui, ci pentru că a fost mântuit.

Mihai Parfeni

Jurnal Spiritual

V-ar mai putea interesa şi aceste articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here