Pofta

0
18

poftaTrebuie să deosebim acele semne care dau în vileag pofta nelegiuită. Mișcările trupești sunt firești în trup, și nu este păcat în ele. Păcat este atunci când omul se raportează la el în chip greșit cu libertatea și cu conștiința sa. Cine se îndulcește de aceste mișcări, le stârnește de bunăvoie și este gata să le satisfacă, acela poftește.  Cel ce prin deasa satisfacere a acestei pofte formează în sine însuși aplecarea către plăcerile ei, acela bolește de pofta pătimașă, care îl apasă, îl frământă și-l chinuie în chip tiranic. În starea aceasta, ea pune stăpânire pe întregul om, și acesta începe să-și ducă viața doar înconjurat  de rânduielile care pot să-i hrănească și să-i gâdile pofta. Datorită plăcerii pe care o aduce  satisfacerea acestei patimi, ea se numește ”patima dulceții”. Potrivit lucrării sale ruinătoare asupra sufletului și a trupului, la Apostol se numește pofta cea rea (Colos. 3,5), iar potrivit înjosirii pe care o aduce ființei înțelegătoare – patimă de ocară (Rom. 1, 26).

Răspunsuri la întrebări ale intelectualilor, Sfântul Teofan Zăvorâtul

[twitter style=”horizontal” float=”left”] [fbshare type=”button”] [google_plusone size=”standard” annotation=”none” language=”English (UK)”]        [fblike style=”standard” showfaces=”false” width=”450″ verb=”like” font=”arial”]

LĂSAȚI UN MESAJ